Успелите

Кой е българинът с приложение за милиони и над 200 000 потребители?

Боян е от онези хора, които ще ви вдъхновят да сте продуктивни. Да наричате ежедневието си забавление, а не работа. Той е поредният пример, че провалите са здравословни, защото успехът идва не въпреки тях, а благодарение на тях. Боян Танчев е роден в София и в момента е на 32 години. Започва да програмира от 12-годишен, а на 14 вече печели от това и твърди, че чувството на независимост от джобните, които дават родителите, е страхотно. Когато е на 21, заминава да учи архитектура в Мюнхен, Германия, където извън учебното време се занимава с фрийланс. Работи с Томас Ланг, вицепрезидент на Walt Disney. Създава стартъпи непрестанно. Учи се всеки ден. Той не вярва в успеха, той го чувства. Последният му стартъп TIMIFY има над 230 000 потребители и от 2013 досега е получил повече от 5 милиона евро от инвестиции.

Издадохме ви много, но добрите примери и вдъхновения около Боян са много повече, ще разберете от редовете по-долу. 

На каква възраст направи първия си сайт?

Интересът ми към уеб дизайна се прояви точно три дни след като родителите ми купиха първия компютър. Трябва да съм бил на около 12 години. Така започнах да уча HTML, след което преминах на Flash. Това беше невероятна технология на онзи етап и започнах да експериментирам много с лични проекти. Записах се на курс към софийската агенция за уеб дизайн ABC Design & Communication и имах късмет да попадна на двама невероятни преподаватели. Доколкото си спомням, бях най-младият в този момент.

Година по-късно създадох един от първите портали за конспирации (друга моя страст в този период) в България - Xnetbg. Покрай него се запознах с първия си клиент и на 14-годишна възраст продадох първия си уеб сайт за 400 лева. Чувството, да получиш пари, с които да си купиш нещо, без да трябва да се молиш на мама и татко, доста ми допадна и така започнах да предлагам услугите си на познати и семейни приятели.

Работил си с вицепрезидента на Walt Disney. Разкажи ни за работата ти с него? 

Да, с него ме съврзват два стартъпа. Единият се провали с гръм и трясък, а другият е TIMIFY, който до момента се развива в правилната насока.

Какво да ви кажа, лично за мен Томас е един голям Мики Маус със страхотен нюх към бизнеса. Невероятен оптимист, готов да рискува всичко, ако е убеден в успеха на определен продукт. Има си позитивни и негативни страни като всеки човек на този свят. Ако трябва да определя какво го прави по-специален, то това ще е невероятната аура, която притежава, и позитивната енергия, която носи в себе си. А също и убедителният начин на комуникация, с който омайва събеседниците си.

Няма да забравя когато двамата представяхме нашия продукт пред един от първите ни инвеститори, а именно борда на директорите в Mail.Ru. Отидохме с целта да го убедим да инвестира 500 000 евро в TIMIFY. Презентацията мина невероятно успешно. Отчасти, защото представихме изключително иновативен продукт, но преди всичко поради това, че Томас успя да омае инвеститора с убедеността си в успеха на продукта и визията ни за неговото бъдеще. Представянето завърши с потвърждение за инвестиция в проекта TIMIFY от 1,7 милиона евро.

С колко проекта си се провалял?

До момента съм изживял 3 фирмени провала. Първият беше с уеб дизайн агентурата Katsoomi. Фирмата имаше успех около две години, след което малко или много аз инициирах провала, тъй като загубих интерес. Дадох си сметка, че аз върша почти цялата работа, а деляхме печалбата на три. Освен това ме влечеше силно желанието да направя дигитален продукт.

Втората фирма носеше наименованието Biztürkler - система, подобна на Groupon, изцяло насочена към турското население в Германия. Това беше един от първите ми дигитални продукти, който създадох с помощта на един невероятен български програмист, с когото работим заедно вече близо 10 години - Деян Спасов. Продуктът, който създадохме, беше изключителен от гледна точка на дизайн и функционалност, но за съжаление, фирмата се провали изцяло заради лошия избор на служители и най-вече бизнес партньори.

Третият стартъп беше Oxendo - социална платформа, предназначена, от една страна, за студенти, които могат да генерират елегантни и атрактивни онлайн и офлайн CVs, а от друга - за фирми, които чрез нашата система могат да откриват потенциални бъдещи техни кадри, да следят развитието им и да ги ръководят (насочват) и подпомагат посредством присъщите им способи за изграждане на млади специалисти. Зедно с моя най-добър приятел и невероятен бек-енд програмист Христо Христакиев създадохме уникален за времето си продукт, но за съжаление, и той се провали поради грешния подбор на основателите на фирмата.

Защо продължаваш да създаваш?

Продължавам да създавам нови фирми и продукти, защото това е моята страст. Обичам да търся и намирам решения на определени проблеми чрез дигитални продукти. От провалите научавам много и съм благодарен, че се случват, защото без тях нямаше да съм човека, който съм днес.

Последният ти стартъп TIMIFY постига впечатляващи успехи - разпорстранен е в 28 държави с над 230 000 потребители, номиниран е за Top 10 Most Hyped Startups на Websummit 2017, генерира инвестиции от над 5 милиона евро и близо 50% от персонала са българи. Разкажи ни повече за него и на какво отдаваш успеха му?

TIMIFY е система за онлайн резервации и онлайн календар за лекарски кабинети, фризьорски салони, масажисти, консултанти, адвокатски, счетоводни и одиторски кантори, лични треньори и фитнес студиа и много други. Идеята е да се улесни начинът, по който крайният потребител резервира час при неговия, така да го наречем, “доставчик на услуги” - с няколко клика онлайн вместо по телефона или на място. Системата има безплатна версия, без каквито и да е ограничения, която е напълно достатъчна, за да може един малък бизнес да публикува услугите си за онлайн резервация, да създаде малък уеб сайт за своята фирма или да интегрира опцията за резервация в съществуващия си уеб сайт или фирмен Facebook Page. И не на последно място да упрвавлява всички резервации и часове на целия екип, както и всички данни на клиентите.

До момента имаме над 28 000 регистрирани бизнес клиенти в 28 държави с над 230 000 крайни потребители, като тази година планираме официално да стартираме в САЩ и Канада, където вече имаме около 600 клиенти от т.нар. софт лаунч.

На какво отдавам успеха ни до момента - предимно на невероятния екип. Събрах най-качествените хора от предишните провалени фирми, с които основахме търговското дружество, създало и развиващо проекта TIMIFY и през последните 2 години назначихме квалифицирани и силно мотивирани професионалисти, които вярват в успеха на нашата визия.

Накъде ви водят амбициите с TIMIFY?

Нашата визия е да създадем световна екосистема и платформа за онлайн резервации. Вярваме, че в бъдещето никой няма да губи време да звъни по телефона да пита за свободен час за определен ден за специфична услуга. Всичко това ще става автоматизирано, онлайн посредством Siri, Google Home или Alexa.

Сподели ни за някои от личните ти навици. Например какво правиш в първите 60 минути след като се събудиш?

Медитирам, пия чай, чета някоя друга статия във Flipboard, проверям си пощата, след което тръгвам към офиса.

Коя книга подаряваш най-често? Защо?

Rework на Jason Fried & David Hansson, защото те научава как да бъдеш по-продуктивен, без да се превръщаш в работохолик. 

 

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Александър Хинков

Съосновател и отговорен за развитието на позитивната медия на България Uspelite.bg. Занимавам се журналистика, дигитални комуникации и социално предприемачество. Вярвам, че максималната продуктивност е тясно зависима от спорта и почивката. Зареждат ме първичността на природата и хорските усмивки.

Оставете коментар

1 коментар

  1. Vidol Vendeta
    2018-01-17 15:05:29 Reply

    За съжаление едно се пише в статиите, друга е реалността. Като една развалена ябълка, външността е красива, но вътрешността, т.е. кода е потресаващ. Моля проверявайте фактите си от източника преди да правите интервю с хората. И не това не е поредният хейт, а обективна преценка.